What's new

PB1-ISD Review! Translation Please?!! Long (1 Viewer)

terence

Supporting Actor
Joined
Nov 8, 2002
Messages
985
From DID-Diskidee, I think it's German. It would be a good read if i could translate it. Maybe someone here can.

Kleine kubus met groot geluid

SVS is een Amerikaans merk van subwoofers dat alleen maar dat soort luidsprekers maakt en ze uitsluitend via het internet verkoopt. We hebben eerder al een cylindermodel van hen getest en de hemel in geprezen. Nu is een kubusvormige subwoofer aan de beurt: het kleinste model van SVS. Is die ook zo goed?

Dit artikel beslaat meerdere pagina's. Gebruik de navigatieknopjes rechtsboven of linksonder om naar de andere pagina's te surfen.

De meeste mensen werden pas echt geconfronteerd met een subwoofer bij de opkomst van de homecinemasystemen. Dat zijn echter vaker wel dan niet boemboxen en die zijn totaal ongeschikt voor bijvoorbeeld muziek. Nochtans kan een goeie subwoofer juist daar ook uitblinken. Om gewone luidsprekers echt diepe bassen te laten weergeven, moet je vooral grote boxen hebben. Daar kom je niet omheen. Bij lage frequenties hoort een zekere geluidsdruk en dus luchtverplaatsing. Dat gaat nu eenmaal alleen maar met een luidsprekerconus van een behoorlijke diameter. Minstens 25 à 30 cm, moet je dan denken. Hoe meer, hoe indrukwekkender het laag zal zijn. Het probleem is, dat niet iedereen de ruimte heeft om grote luidsprekerboxen neer te zetten. En dan is het des te erger dat je er normaal twee nodig hebt. Als we praten over een surroundinstallatie, kunnen het er zelfs vier of meer zijn. Bovendien heb je dan ook nog eens het nadeel dat een versterker ruim 95% of meer van zijn energie zal besteden aan het laag, terwijl de rest dient voor midden- en hoge tonen. Je kunt al deze problemen omzeilen door gebruik te maken van een goeie subwoofer.

Gescheiden laag
Wij hebben twee oren om de richting van een geluid te kunnen bepalen. Stereogehoor dus. Alleen is ons gehoor nauwelijks richtinggevoelig voor lage tonen. In feite kunnen we voor frequenties beneden pakweg 80 Hz steeds moeilijker de richting van het geluid bepalen. Deze handicap helpt ons vermijden dat we hele grote luidsprekers moeten kopen. We kunnen namelijk het laag afsplitsen van de rest. Als we de lage tonen beneden zo'n 80 Hz afsplitsen naar één apart luidsprekersysteem (de subwoofer), dan hoeven we voor de hoofdluidsprekers maar luidsprekers te kiezen die tonen kunnen weergeven tot net iets onder die 80 Hz. Als je weet dat zelfs zogenaamde boekenplankluidsprekers (dat zijn luidsprekers die vrij compact zijn en op een statief moeten om op oorhoogte te staan) van goede kwaliteit gemakkelijk frequenties tot zo'n 60 Hz betrouwbaar kunnen weergeven, dan snap je al dat de keuze van de hoofdluidsprekers heel wat makkelijker gemaakt wordt. Je hoeft immers geen grote boxen meer te zoeken, want het laag interesseert je niet meer vermits je dat overlaat aan een subwoofer. Zoek dus naar luidsprekers die goed zijn in het weergeven van hoge tonen, middentonen en hogere bassen tot zo'n 60 of 70 Hz. Dat mogen compacte statiefluidsprekers zijn, of moderne en slanke zuilen, keuze te over. Moeder de vrouw zal het ook appreciëren als je kunt toekomen met wat kleinere of slankere en dus schoner ogende luidsprekers. Het betekent ook dat je versterker niet zo krachtig hoeft te zijn. Met zogenaamde volledige-sprectrumluidsprekers (grote kasten die alle frequenties weergeven) moet een versterker immers meer dan 95% van zijn vermogen besteden aan de bassen en omdat dat zwaar werk is, vereist dat dus vooral véél vermogen. Als je een subwoofer gebruikt voor de laagste tonen, is er niet zoveel vermogen meer vereist voor de rest en kun je dus toekomen met een kleinere versterker. Zoals je merkt zijn er veel voordelen aan het gebruik van een subwoofer. De voornaamste kunst is dan ook, die subwoofer zo af te regelen op je hoofdluidsprekers dat je een naadloze overgang krijgt tussen die luidsprekers naarmate de lagere bassen bereikt worden en dat de algemene klankkleur daarbij niet of zo weinig mogelijk verandert.



Constructie
Op dit moment heeft SVS naast de drie basismodellen van hun cylindersubwoofers ook een heel gamma kubussen van klein naar groot. De hier besproken PB1-ISD is de kleinste, de grootste heet B4-Plus en bevat zomaar even vier luidsprekers! 'PB' staat overigens voor 'Powered Box' en dat betekent dat er een versterker ingebouwd zit: het gaat dus om een actieve subwoofer. Als er alleen een 'B' staat zit er geen versterker in en gaat het dus om een passieve subwoofer. Het cijfer daarna geeft het aantal luidsprekers aan dat ingebouwd is: van één tot vier stuks. Vervolgens komt een koppelteken en dan ofwel 'ISD', 'Plus' of 'Ultra' en dat geeft het soort luidspreker aan dat erin zit. De 'ISD' is de 'Improved Standard Driver' of "verbeterde standaardluidspreker" die voor SVS op maat vervaardigd werd en een conus van kevlar heeft. De Plus is een 'db12' luidspreker van TC-Sounds met een aluminium conus en de Ultra is een hoogvermogen luidspreker van dezelfde fabrikant en ook met een aluminium conus. De kubussen hebben een constructie die trillingen van de zware bassen zoveel mogelijk moet vermijden. Ze bestaan uit hogedensiteitsvezelplaten en voelen uitermate rigide aan. Als je er op klopt, hoor je geen galm - alleen maar je eigen knokkels op iets dat compleet dood lijkt. De afwerking verschilt naargelang het model, maar het gaat bij de PB1-ISD om een polyurethaanbekleding (een soort structuurverf) en standaard zwart is, maar in meerdere kleuren verkrijgbaar is. Net zoals de cylindermodellen straalt de luidspreker naar de vloer toe en daar heeft SVS een zware basisplaat gemonteerd zodat het geluid niet door je vloer weerkaatst moet worden, maar via de opening tussen de luidspreker en de basisplaat in je luisterruimte verspreid wordt. Zo heb je geen spikes nodig en krijg je ook perfecte subbassen op houten vloeren of tapijten. De PB1-ISD heeft één naar achteren gerichte poort en die is door SVS afgeregeld op 22 Hz. De PB1-ISD heeft de versterker ingebouwd die ook in de PCi-cylinderserie zit met een vermogen van 320 W.

Dit artikel beslaat meerdere pagina's. Gebruik de navigatieknopjes rechtsboven of linksonder om naar de andere pagina's te surfen.


Levering
Net zoals de vorige keer maakte SVS voor het vervoer naar Europa gebruik van de vervoersfirma Bax Global en die verzorgen het transport tot in de puntjes. De subwoofer die wij geleverd kregen, zat in een volmaakt onbeschadigde doos: zelfs geen deukje was te bekennen. Bax Global belt je bovendien als het toestel in ons land aangekomen is (doorgaans al binnen een paar dagen) om een levertijd af te spreken en ze houden zich daar ook aan. De mensen van SVS reageren prompt op e-mails en garanderen het toestel. Ze vervangen zonodig de luidspreker of desnoods de hele subwoofer als je niet tevreden bent, maar je draait wel op voor de transportkosten. We hebben wat andere mensen gecontacteerd via het internet die ook zo'n SVS subwoofer gekocht hadden en geen van hen had problemen met het vervoer ondervonden: iedereen kreeg het toestel in smetteloze toestand thuisgeleverd. Bij het openen van de doos blijkt de subwoofer in dikke schuimrubberen houders te zitten, zodat hij vrij ongevoelig is voor schokken tijdens het transport.



Afregeling
Nadat we de subwoofer uitgepakt hadden, hebben we die aangesloten op onze surroundinstallatie. Die bestaat uit een Sony STR-DB940 receiver van 5x 110 W, voorluidsprekers van Mission (m774 links en rechts, m5c in het midden) en achterluidsprekers van Eltax(Linear Response 6 Mk III). Je moet de subwoofer afregelen op je andere luidsprekers zodat hij even luid speelt en daarvoor heb je een decibelmeter nodig. Om de afregeling te doen, heb je testtonen nodig. De meeste 5.1-versterkers hebben die ingebouwd, maar je kunt ook speciale dvd's kopen om surroundsystemen mee af te regelen. Stel je versterker in zodat alle luidsprekers op 'small' staan (dus niet 'large'!) en zet hun afsnijfrequentie op 90 Hz. Sommige versterkers snijden 'small' af op 120 Hz en zo hoog reikt de SVS niet, dus dat moet je beslist bijregelen. Begin daarna met de testtoon voor de linkervoorluidspreker en regel het volume van je versterker totdat je decibelmeter 75 dB aangeeft vanaf je normale luisterzitplaats. Kies nu de andere luidsprekers en regel hun individuele versterking (blijf van het hoofdvolume af!) tot iedere luidspreker - inclusief de subwoofer - 75 dB naar buiten stuurt. Verder moet je instellen op welke afstand alle luidsprekers staan ten opzichte van je luisterplaats: zo kan de versterker een tijdvertraging instellen voor elke luidspreker zodat geluiden van alle luidsprekers je oren op hetzelfde ogenblik bereiken. Dat was het: nu is de afregeling compleet en kun je muziek en films weergeven. Voor een meer volledige gids voor het calibreren van een surroundsysteem, verwijzen we u graag naar onze cursus terzake die je hier vindt.

Integratie in een stereosysteem
Als je surroundversterker de subwooferuitgang alleen maar zou gebruiken voor het LFE-kanaal op dvd's (LFE = Low Frequency Effects of lage-frequentie-effecten) en dus zelf niet in staat is de lage tonen van je hoofdluidsprekers om te leiden naar je subwoofer, dan zul je daar zelf voor moeten zorgen. Dat geldt ook als je de subwoofer in een gewoon stereosysteem wil integreren, want een standaard stereoversterker zal meestal geen subwooferuitgang hebben. SVS heeft met dit soort gevallen rekening gehouden en biedt naast de low-level subwooferaansluiting ook nog een high-level luidsprekeraansluiting aan. Dat wil zeggen dat op de SVS in totaal acht luidsprekerconnectoren zitten: invoer en uitvoer voor telkens links en rechts, plus en min. Je sluit de luidsprekeruitgangen van je versterker niet op de luidsprekers aan maar op de ingangen van de SVS subwoofer.



De uitgangsaansluitingen van de SVS gaan dan naar je luidsprekers. Dat geeft de subwoofer de gelegenheid om zelf voor laagdoorlaatfilter te spelen en alle lage tonen af te zonderen voor zichzelf en alleen de hogere tonen naar je hoofdluidsprekers door te sturen. Je moet alleen de kantelfrequentie afregelen: dat is de frequentie waaronder de subwoofer alles voor zichzelf houdt. Je kunt op het gehoor of met behulp van een geluidsdrukmeter experimenteel vaststellen welke frequentie je daar het best voor gebruikt en hoe luid de subwoofer moet spelen. Hoe hoger je die frequentie kunt instellen, hoe makkelijker je hoofdluidsprekers het zullen hebben en hoe beter je midden- en hoge tonen zullen klinken: het gebruik van een subwoofer om het lage-tonenwerk over te nemen gedraagt zich immers net alsof je bi-amping had toegepast op het hoofdluidsprekers. Als je alles goed hebt ingesteld, zou je een glijdende toon moeten kunnen spelen vanaf pakweg 200 Hz omlaag naar 20 Hz: je luidsprekersysteem inclusief de afgeregelde subwoofer zou dit naadloos van begin tot einde moeten laten horen zonder dat je precies kunt zeggen waar de overgang zit tussen hoofdluidsprekers en waar de subwoofer het overneemt. Kun je dat wel, dan heb je het nog niet goed genoeg afgeregeld.

Dit artikel beslaat meerdere pagina's. Gebruik de navigatieknopjes rechtsboven of linksonder om naar de andere pagina's te surfen

Dit artikel beslaat meerdere pagina's. Gebruik de navigatieknopjes rechtsboven of linksonder om naar de andere pagina's te surfen.

Prestaties
Inzake akoestische integratie kan de SVS PB1-ISD zich vrijwel meten met zijn grotere broers, op één puntje na. De PB1-ISD heeft immers geen continu regelbare fase: je kunt die met een schakelaar heen en weer schakelen tussen 0° en 180°, dat is alles. Of dat een handicap is, hangt af van waar je de subwoofer opstelt. Als je hem ofwel bij je hoofdluidsprekers opstelt ofwel achteraan in de luisterruime, dan heb je veelal genoeg aan de schakelaar. Stel je hem nog ergens anders op, dan zou een continue faseregeling wel voordelig kunnen zijn. Omdat wij hem naast onze rechtervoorluidspreker hadden opgesteld, kon de fase op 0° blijven staan. We hebben de prestaties van de subwoofer beoordeeld voor films en voor muziek. We hebben daarbij zowat alles wat we hadden liggen aan films en muziek (zie lijst onderaan dit artikel) op de SVS PB1-ISD losgelaten. Die bleek zo ongeveer het perfecte vermogen te hebben voor onze luisterruimte: we hadden de volumeregelaar uiteindelijk halfweg staan terwijl de subwooferuitgang van onze versterker gedempt was tot -5 dB om aan een geluidsdruk van 75 dB te geraken.



Films
Enigszins tot onze verrassing blijkt het door de PB1-ISD gecreërde geluidsbeeld vrijwel identiek te zijn aan dat van de eerder geteste cylindervormige 25-31PC-Plus. De ontploffingen van de dieptebommen in U571, het geweld van de balrog-demon en de vernietiging van de brug van Khazad Dûm in Lord of the Rings, het gedreun van tanks, schepen, vliegtuigen en ruimteschepen klinkt allemaal even indrukwekkend als bij de SVS 25-31PC-Plus. Dat wil trouwens wat zeggen, want dat was al het beste wat we ooit gehoord hadden in die prijsklasse en ver daarboven. Deze PB1-ISD doet dat voor nog minder geld dus nog eens over!

Muziek
Maar hoe zit het met de prestaties bij muziek, zeker als je de subwoofer de lage tonen wil doen overnemen van wat kleinere hoofdluidsprekers? We hebben bij de PB1-ISD daar bijzondere aandacht aan geschonken. De muzikaal beste subwoofer die we tot dusver gehoord hadden kwam van het Britse merk REL. Welnu, REL mag zijn borst natmaken want SVS biedt voor heel wat minder geld een subwoofer die het nog wat beter doet. Of de PB1-ISD het botte geweld van de laagste pedalen van een kerkorgel moet laten horen of het de subtiele lage tonen van een cello, hij draait er zijn hand bij wijze van spreken niet voor om. Zelfs de aartsmoeilijke contrabastonen in "Cold Cold Heart" van Norah Jones kwamen er precies door zoals een contrabas moet klinken. En als Diana Krall met haar stem wat dieper gaat, weet de PB1-ISD haar net dat ietsje meer volume en présence mee te geven. We hebben uiteraard de test met de basklarinet in "Diepe adem" op de instrumentale cd "Omzwervingen" van Willem Vermandere herhaald (met de hoofdluidsprekers uitgeschakeld moet de subwoofer vrijwel de volledige melodie dragen) en de PB1-ISD had daar evenals zijn grote broer geen enkele moeite mee. Ook de lage noten van de piano in de pianoconcerto's van Rachmaninov kregen net dat gewicht mee om je te doen geloven dat er een convertvleugel in je woonkamer staat te spelen. We hebben werkelijk geen enkele punt van kritiek. Wat we ook loslieten op de subwoofer, hij kweet zich geweldig van de taak. De vorige keer hebben de 25-31 PC-Plus een puntje afgetrokken voor muzikaliteit omdat hij de tonen rond de 50 à 60 Hz wat overdreef (dat hebben we overigens kunnen rechttrekken door twee van de drie poorten van die subwoofer te blokkeren), maar de PB1-ISD blijkt daar helemaal geen last van te hebben.

Scores: SVS PB1-ISD

Muzikaliteit: 9
Muziekweergave Klassiek Orchestraal: 9
Muziekweergave Solo-instrumenten: 9
Muziekweergave Modern Pop/Rock: 10
Film/Thuisbioscoop: 9
Akoestische Integratie: 7
Configuratie: 9
Constructie & Afwerking: 9

TOTAAL: 71/80

PRESTATIESCORE: 88,75%
PRIJS/PRESTATIESCORE: 91,38%

Conclusie
Deze kubus met zijden van bijna een halve meter doet de naam SVS alle eer aan. De klankkwaliteit blijkt perfect vergelijkbaar met die van de grotere cylindervormige broers. Voor niet al te groter ruimtes vind je absoluut niks dat beter gaat klinken voor deze prijs, behalve de SVS 25-31PCi die nog iets goedkoper is. Niet iedereen wil echter een cylinder in zijn woonkamer en dan is deze kubus ongetwijfeld de beste keuze. Ik ken geen producten die hier verkocht worden (of het nu Europese, Amerikaanse of Aziatische subwoofers zijn) die zelfs maar in de buurt komen van de SVS PB1-ISD.

DISCOGRAFIE

1. dvd-video
* Lord of the Rings: Fellowship of the Ring
* Star Wars I: The Phantom Menace
* Star Wars II: Attack of the Clones
* U571
* DTS demo disc #4

2. dvd-audio
a. Klassiek
* Telarc DVDA-70541, Kunzel/Cincinatti Pops Orchestra: "Tchaikovsky - 1812 Overture"
* Naxos DVDA-5.110001, Juritz/London Mozart Players: "Vivaldi - The Four Seasons"
* Teldec 4509-94545-9, Zubin Mehta/Israel Philharmonic: "Mahler - Symphony No. 2 in C minor Resurrection"

b. Modern
* One Little Indian Records TPLP1O1DVD, Björk: "Vespertine"
* Nonesuch 7559-79506-9, Philip Glass: "Koyaanisqatsi"
* Warner 9362-48096-9, John Williams: music of the motion picture "A.I."

3. cd
a. Klassiek
* Etcetera KTC 1250, Steven & Stijn Kolacny: "J. Brahms - Hungarian Dances"; Piano 4 hands
* Chandos CHAN X10078(2), Earl Wild (piano) + Jascha Horenstein / Royal Philharmonic Orchestra: "Rachmaninov - Piano Concertos etc."
* Chandos CHAN 9271; Felix Alexandre Guilmant, Symphony No. 1 for Organ and Ochestra Op.42 (I. Introduction and Allegro); Charles-Marie Widor, Symphony for Organ Op. 42 No. 5 (V. Toccata, Allegro); Francis Poulenc, Concerto for Organ, Strings and Timpani (I. Andanta)
* Sony SK89183, Edgar Meyer: "Bach: Unaccompanied Cello Suites performed on double bass"
* Telarc CD-80277, Michael Murray: "An Organ Blaster Sampler"
* ASV CD DCA 626, Martin/Halstead/Fugelle: "Bottesini Vol.2" for double bass
* BMG 05472 77515 2, Hille Perl: "...per la viola da gamba"
* BMG 74321 8266 2, Günter Wand / Berliner Philharmoniker: "Bruckner - Sinfonie Nr. 8", Originalfassung
* DICD 920178, Peter Benoit: "Hoogmis"; Alexander Rahbari conducts the BRTN Philharmonic Orchestra Brussels
* Sony SK 89670, Yo-Yo Ma plays the music of John Williams; cello & orchestra; solo cello

b. Modern
* Verve 589 597-2 (hybrid sacd), Diana Krall: "The Look of Love"
* Blue Note Records 7243 5 32088 2 0, Norah Jones: "Come Away With Me"
* Dreyfus FDM 36164-2, Jean-Michel Jarre: "Metamorphoses"
* Vertigo 546 797-2, Metallica: "S&M"
* Vertigo 824 499-2, Dire Straits: "Brothers In Arms"
* Arista 07822 19080 2, Carlos Santana: "Supernatural"
* Sony 17-488590-10, Slagerij Van Kampen: "Door"
* Sony SK 89191, Vangelis: "Mythodea" - Music for the NASA mission: 2001 Mars Odyssey
* Universal 017 193-2, Willem Vermandere: "Omzwervingen - Liedjes zonder woorden"

c. Special
* Telarc20 CD-80342 "The Great Fantasy-Adventure Album", Erich Kunzel - Cincinatti Pops Orchestra
* Telarc20 CD-84402-DTS "Telarc 5.1 DTS Surround Sampler"
 

steve nn

Senior HTF Member
Joined
Jan 12, 2002
Messages
2,418
I saw your name Terence and figured I would see what your up to now.:) OK fine, now I see. That sure was a good read.

Diskidee Kubus turd:D
 

Robb Roy

Supporting Actor
Joined
Jul 15, 2002
Messages
711
Well, using an online translater of the conclusion paragraph, I got this:
-----------
This kubus with sides of almost a half meter does the name SVS all
honour to. Consonance quality appears perfectly similar with those of the larger
cylindervormige brothers. For already too larger spaces you do not find absolute nothing that
better will sound for this price, except the SVS 25-31PCi that still something cheaper is. Not everyone wants however cylinder in its living room and then is
this kubus undoubtedly the best choice. I know no products which here are sold (or now European, American or Asian subwoofers are) that even but come in the buurt of
the SVS PB1-ISD.
-------------

I'm not really sure what the author meant, but it appers s/he liked it.

-Robb
 

cabreau

Second Unit
Joined
Dec 1, 2003
Messages
322
Small kubus with large sound

SVS are an American mark of subwoofers that only that type makes
luidsprekers and she sells exclusively by means of the Internet. We have earlier already tested cylindermodel of them and the sky in
priced. Now cubic subwoofer to the turn are: the smallest model of SVS. Is that also this way well?

This Article covers several pages. Use navigatieknopjes above or under to surf to the other pages.

Most of the people were just faced really with subwoofer at the rise
of the homecinemasystemen. That is not however more often than boemboxen and that is totally
unsuitable for for example music. However goeie subwoofer can excel correctly there also. To let reflect ordinary luidsprekers really deep basses, you must especially large boxes have. There do not come you around. To low frequencies certain geluidsdruk and therefore air displacement
belong. That goes only with luidsprekerconus of a considerable dia meter. At least 25 à 30 cm, you must think then. How more, how more impressive it will be low. The problem is, that does not have to the everyone space large put down
luidsprekerboxen. And then it is all the more terrible that there has you normally two
necessary. If we talk concerning surroundinstallatie, are possible it there even celebrate or more to be. Moreover you thus once more an amplifier more than 95% has the
disadvantage that or will spend more of its energy on layer, whereas the rest serves in the middle of - and high tones. You can get round all these problems by to use of goeie subwoofer.

Separated low we have to two be able stipulate the direction ears of a
sound. stereo interview therefore. Our interview hardly direction-sensitive for low tones only is. In fact we can stipulate the direction of the sound always more with
difficulty for frequencies below pakweg 80 Hz. This handicap helps our to avoid that we must buy complete large
luidsprekers. We can, as it happens, low splitting off the rest. If we split off the low tones below such 80 Hz to one separate
luidsprekersysteem (the subwoofer), then we need for the head loudly participants but can reflect
luidsprekers to choose which show to exactly something under those 80
Hz. If your weet that even so-called book beam loudly participants (that
is luidsprekers which rather compact are and on a statief must on ear
altitude stand) of good quality easily frequencies to such 60 Hz
reliably are able reflect, then you get all that the choice of the head loudly participants a lot
is made easier. You must no large boxes zoeken more, because it no longer interests low you since you leave that to
subwoofer. Missing therefore to luidsprekers which are well in reflecting high
tones, middentonen and higher basses to such 60 or 70 Hz. That can be compact statiefluidsprekers, or modern and slim zuilen, choice at. Mother the woman it will appreciate also if you can belong to with
what smaller or slimmer and therefore cleaner looking luidsprekers. It means also that you strongly do not need amplifier be this way. With so-called volledige-sprectrumluidsprekers (large castes which
reflect all frequencies) must an amplifier more than 95% of its
capacity spend on the basses and because that heavy work is, requires that therefore especially véél capacity. If you use subwoofer for the lowest tones, not so much capacity more has been required for the rest and can you
therefore belong to with a smaller amplifier. Such as you sees there be many advantages to the use of subwoofer. Main art is thus, those subwoofer this way that to regulate on your head loudly
participants that you get finished a seamless passage between those
luidsprekers as the lower basses are reached and the general
consonance colour thereby or this way possible does not change little.



Construction
At this moment SVS beside the three underlying models of their
cylindersubwoofers have also a complete range kubussen of small to
large. Here discussed PB1-ISD is smallest, largest is called B4-Plus and contains zomaar just as four
luidsprekers! ' OJEC ' appears moreover for ' Powered box ' and that means that zit
there an amplifier built in: it concerns therefore active subwoofer. If there only a ' b ' stands no amplifier sits and goes it therefore
for passive subwoofer. The figure afterwards indicates the number of luidsprekers that
in-built is: of one up to four stuks. Then an indent comes and then or ' ISD ', ' plus ' or ' ultra ' and that the type luidspreker indicates that
sits. The ' ISD ' are the ' Improved Standard driver ' or "improved
standaardluidspreker" that for SVS were manufactured tailored and
conus of kevlar have.

The plus is ' db12 ' a luidspreker of Tc-Sounds with an aluminium
conus and the ultra is hoogvermogen luidspreker of the same
manufacturer and also with an aluminium conus. The kubussen have a construction which must avoid ultrasounds of the
heavy basses as much as possible. They exist from hogedensiteitsvezelplaten and sense extremely rigid. If you are correct there on, you hear no galm - only your own knokkels on something that completely
seems. Finishing differs according to the model, but it concerns at PB1-ISD polyurethaanbekleding (a type structure
painting) and standard black is, but is in several colours available. Just like the cylindermodellen the luidspreker radiates there to the
floor and SVS a heavy basis plate has not assembled so that the sound
your floor must be reflected, but is spread by means of the opening between the luidspreker and the
basis plate in your lustre space. Thus need you no spikes and get you also perfect subbassen on houten
floors or moquettes. PB1-ISD one poort specific to the back has and those are by SVS
afgeregeld on 22 Hz. PB1-ISD the amplifier which also in PCi-cylinderserie sit with a
capacity of 320 w, has built in.

This Article covers several pages. Use navigatieknopjes above or under to surf to the other pages.


Supply
Just like the previous time SVS for the transport used to Europe of
the vervoersfirma Bax Global and that looks after the transport to in
the puntjes. The subwoofer which we got provided, zat in perfect onbeschadigde box: even no deukje were confess. Bax Global ring you moreover if the toestel in our country has arrived
(generally already within a couple days) to agree a delivery period
and they stick to that also. People of SVS react promptly to e-mails and guarantee the toestel. Them replaced zonodig the luidspreker or if need be the complete
subwoofer if you are not satisfied, but you wind up for the transport charges. We have what other people had experienced contacted by means of the
Internet which SVS also such subwoofer had bought and none of them
problems with the transport: everyone got the toestel in immaculate situation thuisgeleverd. At opening the box the subwoofer in dikke foam-rubber holders appear
sit, so that he is rather insensitive for bumps during the transport.



Afregeling
After we had unpacked the subwoofer, we that have connected on our surroundinstallatie. Those exist from Sony STR-DB940 receiver of 5x, 110 w, voorluidsprekers of Mission (m774 left and Right, m5c in the middle) and achterluidsprekers of Eltax(Linear Response 6
Mk III). You must the subwoofer afregelen on your other luidsprekers so that he
plays just as loudly and for that need you a decibel meter. To do the afregeling, need you test tones. The most 5.1-versterkers have that in-built, but you can come along purchase also special dvd's to regulate
surroundsystemen. You amplifier states in so that all luidsprekers on ' small ' stand
(therefore not ' large '!) and their afsnijfrequentie on 90 Hz put. Some amplifiers cut ' small ' on 120 Hz and this way high the SVS do
not reach, therefore that must you decides bijregelen. Beginning afterwards with the test tone for the linkervoorluidspreker
and rule the volume of your amplifier until you indicate dB to decibel
meter 75 as from your normal luisterzitplaats. Molar now the other luidsprekers and rule their individual
strengthening (keep off of the head volume!) to every luidspreker - including the subwoofer - 75 dB to outside
send. Furthermore you must establish on which distance all luidsprekers
stand with respect to your luisterplaats: thus the amplifier can establish a time delay for each luidspreker so
that sounds of all luidsprekers reach your ears on the same moment. That was it: now the afregeling are completely and can you music and films reflect. For a more complete guide for the calibreren of surroundsysteem, to refer we you gladly to our cursus to the point that you find here.

Integration in a stereo system if you surroundversterker would only
use the subwooferuitgang for Lfe-kanaal on dvd's (LFE = Low Frequency
impact or lage-frequentie-effecten) and therefore themselves not able
is the low lead tones of your head loudly participants to your
subwoofer, then zul you for that yourself must look. That applies also if you want the subwoofer in an ordinary stereo
system incorporate, because a standard stereo amplifier will have generally no
subwooferuitgang. SVS have fallen with this type taken into account and offer beside
low-level the subwooferaansluiting also still high-level
luidsprekeraansluiting. This means that on the SVS in sum considers luidsprekerconnectoren
sit:
import and export each time left and Right, plus and minus. You do not close the luidsprekeruitgangen of your amplifier on the
luidsprekers to but on the entrances of the SVS subwoofer.



The termination connections of the SVS go then to your luidsprekers. That only gives the occasion himself to the subwoofer for layer
letting through filter of playing and all low tones to isolate for
itself and the higher tones to your head loudly participants to
forward. You must only the kantelfrequentie afregelen: that is the frequency among which the subwoofer keep everything for
themselves. You can on the interview or using a sound very meter experimentally
determine which frequency uses you for that best and how loud the
subwoofer must play. How higher you can establish that frequency, how more easily your head loudly participants and how better you in
the middle of - and high tones will sound: the use of subwoofer lage-tonenwerk to take over behave themselves net
as if bi-amping had applied you on head loudly participants. If you have established everything well, you a sliding tone must be able play as from pakweg 200 Hz omlaag to
20 Hz: your luidsprekersysteem including the afgeregelde subwoofer this
seamless of beginning to end must let hear without you can say exactly
where the passage sits where between head loudly participants and the
subwoofer take over it. You can that, however, then have you the not yet well enough afgeregeld.

This Article covers several pages. Use navigatieknopjes above or under to surf to the other pages

This Article covers several pages. Use navigatieknopjes above or under to surf to the other pages.

Performances
Concerning acoustic integration the SVS can measure themselves PB1-ISD
nearly with its larger brothers, on one puntje. PB1-ISD no ongoing regulable phase has: you can that changes gear with a switch back and forth between 0° and
180°, that is everything. Or that a handicap is, depends on where you establish the subwoofer. If you him establishes or your head loudly participants or achteraan
in the lustre-wide, then have you mostly enough to the switch. Essay you him still somewhere else, then a ongoing phase regulation, however, advantageous is able be. Because we had established him beside our rechtervoorluidspreker, the phase on 0° could stand continue. We have assessed the performances of the subwoofer for films and for
music. We have thereby zowat everything what we had be due released to films
and music (to see list below this Article) on the SVS PB1-ISD. Those appeared this way approximately the perfect have capacity for
our lustre space: we had the volume corrector eventually half-way stand whereas the
subwooferuitgang of our amplifier were subdued to -5 dB to attain to
geluidsdruk of 75 dB.



Films slightly to our surprise prove it PB1-ISD the gecreërde sound
picture nearly identical being to that of earlier tested
cylindervormige 25-31PC-Plus. The deflagrations of the dieptebommen in U571, the violence of balrog-demon and the destruction of the bridge of
Khazad Dûm in Lord or the ring, the gedreun of tanks, ships, planes and spacecrafts sound all even impressively as at the SVS
25-31PC-Plus. That wants as a matter of fact what says, because that was already the bests what we had ever heard in that
class and far. These PB1-ISD occur money still less to that therefore once more
concerning!

Music
But how it sits with the performances at music, the more so if you the subwoofer want do take over the low tones of
what smaller head loudly participants? We have given at PB1-ISD the there particular attention to. The musical best subwoofer which we had so far heard came of the
British mark REL. Welnu, REL can its udder wet because SVS offer less money subwoofer which it
to a lot still what does better. Or PB1-ISD the bone must let violence of the lowest pedals of a church
organ hear if it the subtle low tones of a violoncello, he does not twist there its hand as to speak for for. Even aartsmoeilijke the contrabastonen in "Cold Cold Heart" of Norah
Jones came by it exactly such as a contrabas must sound. And as Diana Krall with its voice what goes deeper, weet PB1-ISD the its net to that ietsje more volume and présence to
give. We the test with the bass manifold in "deep breath" has of course
repeated "omzwervingen" on the instrumental cd of Willem Vermandere
(with the head loudly participants eliminated the subwoofer must carry
nearly the complete melody) and PB1-ISD had with that as well as its
large brother absolutely no effort.

Also the low notes of the piano in the pianoconcerto's of Rachmaninov
got exactly that weight to participate itself believe that there
convertvleugel in your living room stand play. We have really none point of critical. What we also released on the subwoofer, he acquitted oneself himself terribly of the task. The previous time 25-31 Pc-Plus have deducted the puntje for
muzikaliteit because he the tones around 50 à 60 Hz what exaggerated
(that we moreover have been possible put right by blocking two of the
three poorten of those subwoofer), but PB1-ISD no charge appears have there.

Scores: SVS PB1-ISD

Muzikaliteit: 9
music reproduction traditional Orchestraal: 9
music reproduction Solo-instrumenten: 9
music reproduction in a modern way headstock/Rock: 10
Film/Thuisbioscoop: 9
Acoustic integration: 7
Configuration: 9
Construction & finishing: 9

TOTALLY: 71/80

PRESTATIESCORE: 88.75%
PRICE/PRESTATIESCORE: 91.38%

Conclusion
This kubus with sides of almost a half meter strikes as to the name
SVS all honour. Consonance quality appears perfectly similar with those of the larger
cylindervormige brothers. For already too larger spaces you do not find absolute nothing that
better will sound for this price, except the SVS 25-31PCi that still something cheaper is. Not everyone wants however cylinder in its living room and then is
this kubus undoubtedly the best choice. I know no products which here are sold (or now European, American or Asian subwoofers are) that even but come in the buurt of
the SVS PB1-ISD.

DISCOGRAPHY

1. dvd-video
* Lord or the ring: Fellowship or the ring
* Star true I: The Phantom one ace
* Star true II: Attack or the Clones
* U571
* DTS demo disc #4

2. dvd-audio a. Traditional
* Telarc DVDA-70541, Kunzel/Cincinatti Pops Orchestra: Tchaikovsky - 1812 Overture * Naxos DVDA-5.110001, Juritz/London Mozart Players: Vivaldi - The Four Seasons * Teldec 4509-94545-9, Zubin Mehta/Israel Philharmonic: Mahler - Symphony No. 2 in c minor Resurrection b. Modern
* One Little Indian record TPLP1O1DVD, Björk: Vespertine * Nonesuch 7559-79506-9, Philip glasses: Koyaanisqatsi * Warner 9362-48096-9, John Williams: music or the motion picture A.I.3. cd a. Traditional
* Etcetera KTC 1250, Steven & Stijn Kolacny: J. Brahms - Hungarian Dances "; Piano 4 hands
* Chandos CHAN X10078 (2), Earl wildly (piano) + Jascha Horenstein/ Royal Philharmonic Orchestra: Rachmaninov - piano Concertos etc. * Chandos CHAN 9271; Felix Alexandre Guilmant, Symphony No. 1 for Organ and Ochestra Op.42 (I. Introduction and Allegro); Charles-Marie Widor, Symphony for Organ. 42 No. 5 (V. Toccata, Allegro); Francis Poulenc, Concerto for Organ, Strings and Timpani (I. Andanta)
* Sony SK89183, Edgar Meyer: Bach: Unaccompanied violoncello suites performed on double bass * Telarc CD-80277, Michael Murray: An Organ booklet ASTRE Sampler * ASV CD DCA 626, Martin/Halstead/Fugelle: Bottesini Vol.2 for double bass
* BMG 05472.77515.2, Hille Perl: "...by drawer viol da gamba * BMG 74321.8266.2, Günter partition/ Berliner Philharmoniker: Bruckner - Sinfonie no.. 8 ", Originalfassung
* DICD 920178, Peter Benoit: High mass "; Alexander Rahbari conducts the BRTN Philharmonic Orchestra of Brussels

* Sony SK 89670, Yo-Yo ma plays the music or John Williams; violoncello & orchestra; solo violoncello

b. Modern
* Liveliness 589 597-2 (hybrid sacd), Diana Krall: The look or Love * Blue Note record 7243.5.32088.2.0, Norah Jones: Come Away With me * Dreyfus FDM 36164-2, Jean-Michel Jarre: Metamorphoses * Vertigo 546 797-2, Metallica: S&M * Vertigo 824 499-2, Dire Straits: Brothers in arm * Arista 07822.19080.2, Carlos Santana: Supernatural * Sony 17-488590-10, Butchery of camps: \* Sony SK 89191, Vangelis: Mythodea - Music for the nasa mission: 2001 top Odyssey
* Universal 017 193-2, Willem Vermandere: Omzwervingen - songs without words c. Special
* Telarc20 CD-80342 The Great Fantasy-Adventure album ", Erich Kunzel - Cincinatti Pops Orchestra
* Telarc20 CD-84402-DTS Telarc 5.1 DTS Surround Sampler "

LOOOOOOL!!!
 

Edward J M

Senior HTF Member
Joined
Sep 22, 2002
Messages
2,031
This looks like the same European outfit that reviwed the 25-31 PC-Plus and posted it here on HTF about 6 months ago?

That previous 25-31 PC-Plus review was a very well written and complete, and hopefully we can get them to translate this review into English and post it here in a similar fashion.

It sure was fun trying to decipher though - a few brewski's helped it all make sense.

 

terence

Supporting Actor
Joined
Nov 8, 2002
Messages
985
Yeah it's me Steve, just trying to do my part and keep things interesting around here. Thx Robb, Cabreau for the translation and Ed you are right it was fun! :D
 

Users who are viewing this thread

Sign up for our newsletter

and receive essential news, curated deals, and much more







You will only receive emails from us. We will never sell or distribute your email address to third party companies at any time.

Latest Articles

Forum statistics

Threads
357,056
Messages
5,129,702
Members
144,283
Latest member
Joshua32
Recent bookmarks
0
Top