I feel like such a dunce!

Discussion in 'Archived Threads 2001-2004' started by JeremyFr, Mar 3, 2003.

  1. JeremyFr

    JeremyFr Supporting Actor

    Joined:
    Jan 28, 2003
    Messages:
    794
    Likes Received:
    0
    hehe ok so tonight my wife and I decide to sit down and watch Monsters Inc, had never watched it on my system since I replaced everything. So I pop it in and decide I'm gonna sit down and run the THX optimizer first for the hell of it and see how close to properly calibrated I had my TV, wasnt too bad actually for eyeballing everything on the set. Few minor changes here and there and in the process I accidentally hit the mute button for the TV no biggie I dont use the TV sound neways. So I get the lights off and start the movie and bam closed captions......I'm like what the F***????? so I go through all my menus, CC is off on the TV subtitles are off on the DVD player and still right there in front of me are the CC's so I'm like well maybe its just another problem like Sweet Home Alabama so I pull it out tell my wife I'll call Disney tomorow and we decide to pop in Romeo & Juliet. I start the movie and bam there they are again the damn Closed Captions now I'm really getting pissed cuz I know that I've watched this movie before and never had this problem. At this point I'm getting quite frustrated then Voila it finally comes to me. I'd accidentally muted the TV and with Panasonics it automatically turns on the CC's when the TV's muted so you can still know whats going on so I unmute the TV and bam they're gone! GOD I FELT LIKE SUCH A DORK!!!!! hehe oh well at least I know the problem next time[​IMG] hehe btw my wife laughed at me profusely[​IMG] hehe for those of you that own a Panasonic TV and use it as a monitor only dont let yourself become your wifes next joke to laugh about[​IMG] hehe.
     
  2. Christ Reynolds

    Christ Reynolds Producer

    Joined:
    May 6, 2002
    Messages:
    3,597
    Likes Received:
    0
    Real Name:
    CJ
    good thing i dont have a panasonic tv or a wife yet [​IMG]

    CJ
     
  3. Vin

    Vin Supporting Actor

    Joined:
    Oct 23, 2000
    Messages:
    546
    Likes Received:
    0
     
  4. JeremyFr

    JeremyFr Supporting Actor

    Joined:
    Jan 28, 2003
    Messages:
    794
    Likes Received:
    0
    ROFL
     
  5. Adam Horak

    Adam Horak Stunt Coordinator

    Joined:
    Jul 3, 2002
    Messages:
    123
    Likes Received:
    0
    Don't feel too stupid. When I bought my current reciever about a year ago, I couldn't get the damn thing to produce any sound whatsoever. Had all of my conncections checked, made sure nothing was muted. Went through every possible menu setting I could find, I couldn't get any sound. I was about to send the thing back when it dawned on me that I never turned the volume up. [​IMG]

    Things like this happen to the best of us! [​IMG]
     
  6. Dan D Burke

    Dan D Burke Agent

    Joined:
    Feb 16, 2003
    Messages:
    36
    Likes Received:
    0
    And on the opposite end of the scale, I didn't know that the volume control was in -numbers. When I turned on my new reciever I saw it was set at -35 and thought I won't be able to hear anything at that level so I cranked it up to +15, popped in a CD and hit play. I am know getting my hearing back.[​IMG]
     
  7. MarkHastings

    MarkHastings Executive Producer

    Joined:
    Jan 27, 2003
    Messages:
    12,013
    Likes Received:
    1
     
  8. JeremyFr

    JeremyFr Supporting Actor

    Joined:
    Jan 28, 2003
    Messages:
    794
    Likes Received:
    0
    my wife the other night got her payback she turned the volume the wrong way and got it up to about -10 in less than a second trying to turn it down, luckily not loud enough to damage anything but scared the crap out of her[​IMG] hehe
     

Share This Page